Juszt László, egykori televíziós Orbán Viktor egyik legkérlelhetetlenebb kritikusa ismét figyelemreméltó sorokat írt közösségi oldalán.
A külföldi sajtónak nyilatkozott Orbán
Fel nem fogom, hogy ennyi baromságot, egy diplomás ember hogy hordhat össze? Íme:
“Én állítom,.. a liberálisok azok, akik a szabadság ellen vannak.”
Valóban? Olvastam tanulmányaim során néhány igen jó nevű “liberálisról”, akik tényleg a szabadság ellen voltak: Hitler, Mussolini, Sztálin, Mao Ce-tung, Kim Ir Szen, Pol Pot, Pinochet. Orbán szerint a baloldaliak ma globalizáció pártiak.
„Az ok egyszerű: a cégek egyre nagyobb hasznot akarnak szerezni és ezért jó, ha nincsen előttük akadály. Mi milyen akadályt jelentünk?”
Semmilyent!
A Magyar kormány az elmúlt 11 évben –
“a globalizáció ellenesség jegyében” – 86 stratégiai partner szerződést kötött – multikkal, s adott adókedvezményeket, támogatásokat, ingyen földterületet, stb. Ezek szerint Orbán baloldali?
Íme a lista a teljesség igénye nélkül:
Coca-Cola, Daimler, Suzuki, Hankook, GE, Microsoft, Tesco, IBM, Nokia, Audi, Continental, Lego, Huawei, Sanofi, Bridgestone, Siemens, Ericsson, Hewlett-Pacard, Unilever, Henkel, Thissen, Bank of China, Exxson…
Orbán:
“A kínaiak sohasem mondják meg nekünk, hogy miként kellene viselkednünk, mi az, ami morálisan helyes vagy helytelen. Felügyelnek, de csak a saját érdekeik foglalkoztatják őket”
Nem mondják meg, de kényszerítik a hiteleseiket arra, hogy lemondjanak az önállóságról. A pénzükkel gyarmatosítanak.
Folyik az afrikai kontinens Kína általi gyarmatosítása. Ennek egyik legfőbb eszköze a korrupció.
A kínai cégek bevételeinek 4-9 százalékát kapják a helyi politikusok. Angola, Tanzánia, Nyugat Afrika, Etiópia már mind “zsebben vannak”. A gyarmatosításban az egyik legfontosabb tétel – talán ismerős lesz – a vasútépítés. 2011 és 2016 között a kínaiak építették meg az Addisz-Abebát Dzsibutival összekötő, 535 km-es vasútvonalat. Azt nem tudni, hogy a hitelt miből fogják visszafizetni.
Srí Lanka kínai finanszírozással építette ki Hambantota kikötőjét, azonban a megtérülési számítások nem váltak be. A kikötő 99 évre a kínaiaké lett.
Szóval miként Orbán mondta:
“A kínaiak sohasem mondják meg nekünk, hogy miként kellene viselkednünk…, de csak a saját érdekeik foglalkoztatják őket.”
Gondolom ezért kötötte meg a szerződést a Belgrád-Budapest vasútvonalra… Vagy nem?
Érdekelhet ez is